Wednesday, November 23, 2011

kenangan indah di Singapore


mid semester hari itu aku pergi SINGAPORE jalan-jalan..HAHAHA





ini aja la pic yang dapat aku shoot masa aku di SINGAPORE hari itu..






antara tempat yang menarik kami lawati adalah Patung Merlion.. Lokasi Patung Merlion Rumah Merlion yang baru terletak bersebelahan dengan One Fullerton, sebuah taman seluas 2.500 meter persegi yang baru saja dibangun. Di One Fullerton, terdapat aneka restoran, lounge, dan klub dansa di tepi sungai.




 kemudia trip kami diteruskan dengan melawat Kg Gelam & Masjid Sultan Singapura...di kampung gelam kami boleh shopping dengan harga yang lebih murah la....1set keychain singapore berharga 10dollar sahaja... macam-macam ada di sana antaranya keychain,tshirt,poskad & sebagainya...





bas meluncur laju terus membawa kami ke SENTOSA ISLAND...di sana kami bermain macam-macam permainan & merakam kan sebanyak mana pic yang kami nak...disamping itu kami dapat melihat teknologi canggih yang digunakan oleh meraka dalam permainan yang kami main itu...serius best....lawak pun ada masa itu,kenangan itu hanya tersemat didalam ingatan antara kami-kami yang join trip itu sahaja...HAHA...






EXTREME LOG RIDE
 naik roller coster di sentosa island & menonton wayang cerita parrot...masa menonton cerita PARROT..disitu aku catatkan sejarah dengan melihat reaksi kak fizah yang penakut dengan serangan lebah...HAHAHA...masa naik roller coster pun jenuh aku tahan telinga dengar kak fizah MENJERIT & memeggang erat-erat tangan aku ...HAHAHA...yang peliknya cerita hantu boleh pula dia berani layan tapi kalau aksi-aksi mencabar penakut juga rupa nya...HAHA...





 kenagan yang paling best masa aku naik roller coster apabila ada satu tahap dimana jalan roller coster TERPUTUS then dibawah sana ada LAUT....huhuhu...sangat cuak masa tu...aksi suspen diberi oleh pihak sentosa island...padahal dibawah sana ada lagi jalan roller coster, cuma dia nak kami rasa macam mana cemas nya kami ketika itu apabila jalan roller coster terputus then disambungkan semula....bergoncang badan kami & sakit telinga kami dengan jeritan2 permain masa itu...




ok,trip kami terus berjalan dengan menuju ke skyline Luge sentosa..disini kami bermain Luge & Skyride.. sangat best...HAHA...selepas kami melalui Luge kami boleh turun ke bawah melihat pemandangan PANTAI yang sangat Indah di mana kami boleh melihat kapal-kapal yang sangat besar memasuki perairan Singapore...(mungkin hantar barang binaan kot..hehe...otak aku berkata-kata...)




selepas melihat pemandanga di pantai kami terus naik cable car yang terdapat di Sentosa Island...wahh aku lah seorang yang bergayat bagai ni...dengan xade apa-apa keselamatan aku rasa...HAHA...dalam keadaan takut pun aku x lepas peluang merakam gambar yang sangat indah di atas sana...




ok,badan pun sangat letih akibat bermain aje tadi...so malam tu kami layan "The Song Of The Sea"... YEAHHHH!!!! sangat best la....teruja gila aku dengan orang yang berPULUH ribu dalam tu menyaksikan the song of the sea...sangat indah dengan Lampu & Air yang diaorang guna untuk hiburkan penonton disitu...




No comments:

Post a Comment