Friday, April 26, 2013

Dugaan menjadikan mental kita kuat


Kesilapan memang menyakitkan, tetapi sebagai mana masa berlalu, ia menjadi salah satu pengalaman yang dipanggil pelajaran..

Jangan memandang hina pada mereka yang baru nak merangkak ke alam perubahan, kelak bila dia berubah..dia akan lebih baik dan berilmu daripada kamu...



orang yang hebat adalah orang yang sedang Bersedih, Namun tetap berusaha membahagiakan orang lain..

tidak ada insan suci yang tidak mempunyai masa lampau.. dan tidak ada insan yang Berdosa tidak mempunyai masa depan kan???

Dugaan menjadikan mental kita kuat, masalah menjadikan kita berfikir, hura-hara menjadikan kita tabah. Setiap ketentuan Allah ada hikmahnya..

Apabila rasa 'redha' dijadikan makanan dan  'kesabaran' menjadi pakaian hidup seharian..ketenangan, kedamaian dan kebahagiaan akan menjadi teman untuk menemani kita seharian.. in shaa Allah! syurga akan hadir di hati kita ..


saya tak secantik Balqis, tak setulus Zulaikha, tak sekuat Siti Hajar dan tak semulia Siti Khadijah...

tapi saya yakin..
Bersama air mata pasti ada senyuman. Bersama kesedihan ada kegembiraan. Bersama cubaan ada anugerah. Bersama musibah juga ada anugerah. Semuanya telah merupakan ketentuan yang pasti dan prinsip hidup yang digariskan Allah s.w.t...



Sahabat yang betul betul IKHLAS berSahabat dengan Kita adalah Sahabat yang selalu mengingatkan kita tentang ALLAH dan RASUL.. (credit to izzati)

Sedihmu jangan terlalu memakan seluruh waktu.. Karena senyummu masih penting, bagi mereka yang TULUS menyayangimu dan bersedia memaafkan mu... (credit to pokcik mumu)



No comments:

Post a Comment